Proč si pyrotechniku testujeme?
Zajímavá otázka. Proč pyrotechniku před prodejem testujeme, když je zboží už jednou certifikované Českým úřadem pro zkoušení zbraní a střeliva?
Než ohňostrojný výrobek sami použijeme, nebo nabídneme v e-shopu k prodeji zákazníkům, chceme ho otestovat a vidět v reálu co to umí. Potřebujeme zjistit, jestli opravdu dělá to, co slibuje popis na obalu. Hezký a zajímavý obal ještě nemusí znamenat, že na obloze bude pěkný efekt. Pyrotechniku nevyhovující našim požadavkům vám nikdy neprodáme.
Pravidelně se účastníme předváděcích akcí. Ale i tak si zboží pro jistotu odzkoušíme sami. Pořizujeme si pro e-shop vlastní videa i fotografie. A samozřejmostí jsou naše vlastní popisy a texty v obchodu.
Produktovým videím dovozců a popisům na obalu se dnes už dá věřit, ale nechceme vás zklamat nekvalitním nebo špatně fungujícím výrobkem. Sami nenávidíme situace, kdy si něco pořídíme, máme velká očekávání, těšíme se na to jak si věc užijieme a pak třeba zjistíme, že je to hrozný krám a nákup byly vyhozené peníze. Tohle našim zákazníkům nikdy neděláme.
Další důvod pro testování je ten, že chceme porovnat kvalitu čerstvě přivezeného výrobku s kvalitou z předchozího roku. Jestli třeba světlice nejsou udělané špatně a nepadají hořící na zem.
Nachystané kompakty k odzkoušení.
Také kromě jiného zjišťujeme doby trvání efektů. U stejných kompaktů někdy mohou být časové rozdíly. S těmi musíme počítat, když je používáme do sestavených ohňostrojů. Kompakt mohl minulý rok střílet 24 sekund a import z následujícího roku může být rychlejší. Bude například odstřílený už za 18 sekund. Časy zjištěné zkušebním odpalem pro vás na stránkách produktů v obchodu pravidelně aktualizujeme. Doba trvání efektu napsaná na obalu se nemusí shodovat s časem uvedeným v popisku produktu.
Jak jsme se k vlastnímu testování dostali, divoké "devadesátky".
V devadesátých letech se do republiky dovezlo ledacos. Byla to velmi divoká doba a to nejen v pyrotechnickém oboru. Řada výrobků původně přivezených jako vzorky se dostala do prodeje. My ohňostrojaři jsme vzorky běžně používali v ohňostrojích a také jsme některé prodávali dál mezi zákazníky. Potkal jsem mezi dealery pyrotechniky i takové "experty", kteří velkoobchodně dodávali do obchodů dokonce i pyrotechniku s prošlou dobou expirace. Přelepovali nebo vyškrabávali datum spotřeby a domnívali se, že si toho zákazník třeba nevšimne.
Občas se mi stalo, že jsem koupil výrobek s doporučením „je to fakt dobrý“. Měl překrásný a zajímavý obal a to bylo bohužel všechno. V dobré víře jsem to prodal dál. Pak jsem si to třeba sám odpálil a zjistil jsem, že mě ve velkoobchodu napálili. Že mi prodali "věc", která na obloze nepředvedla téměř nic. Pyrotechnika byla vzhledem k průměrným platům v té době mnohem dražší, než je dnes. Myslím, že jsem pár lidí naštval.
Popisy na pyrotechnice bývaly nedostatečné, většinou jen v angličtině, občas němčina. Někdy ani název to nemělo, jen výrobní číslo a čínské znaky. Videa efektů tenkrát nebyla k dispozici. Jen jednou se mi dostala do rukou videokazeta VHS s produktovými videi firmy Brothers Pyrotechnics, Inc. Málokdo měl v té době mobilní telefon, digitální foťák natož kameru. A internet vypadal úplně jinak, než dnes. Byl to doslova pravěk.
Musím na jednu stranu říct, že velkoobchod se napálil jako první, když takový „šunt“ koupil. A v té situaci se potřeboval kartonů s nezajímavou pyrotechnikou zbavit. A za kratší konec tahal ten, kdo uvěřil slibu „je to fakt dobrý“. Přiznávám, mnohokrát jsem naletěl.
Až jsem jednou věnoval jistý kompakt s krásným obalem svému právníkovi pro oslavu Silvestra. Naštěstí ho neuměl odpálit. Místo zážehu zápalnice ji z kompaktu vytrhl. Prý si myslel, že: „je to jako na vojně, že se vytrhne šňůrka“.
Po Silvestru jsem mu kompakt vyměnil za „flašku“. Dodal jsem kompaktu novou zápalnici a šel ho vyzkoušet. Byl jsem rád, že právníkovi odpal nevyšel. Kompakt byl hezký, drahý, velký a těžký. Ale vystřeloval jenom slabě viditelné malinké zlaté rybičky. V obchodu pro vás máme kompakt Rybky, který je třikrát levnější a menší, ale efektově třikrát lepší než ten kdysi darovaný.
Zařekl jsem se, tohle nemám zapotřebí a že s prodejem neodzkoušeného zboží končím . Nebudu prodávat lidem něco, o čem sám nevím, co to umí. Začal jsem si zboží testovat a pořizoval jsem si fotky. Žádné prezentační, jen pro sebe, pro dokumentaci. Některé zboží z konce 90. let si prohlédněte v galerii.
S příchodem přelomového roku 2000 se situace výrazně zlepšila. Dovozci začali prodávat zboží ve svých obalech, s českými texty a návody. Vydávali barevné katalogy a cédéčka s videi, pořádali předváděčky. Zainvestoval jsem do kamery a začal jsem si natáčet videa testovaných výrobků. Zakládám si na tom, že prodáváme zboží jen s pěknými efekty, nízká nákupní cena ve velkoobchodu nás nikdy nezlákala.
Pyrotechnika může být buď kvalitní, nebo levná. Nic mezi tím. Žádný kompromis v pyrotechnice neexistuje.
Po založení e-shopu v roce 2002 jsem závazek s testováním dodržel a nebudeme na tom nic měnit ani v budoucnu. Proto u nás máte jistotu, že zde koupíte jenom vyzkoušené a otestované zboží, se kterým si připravíte nádherný ohňostroj. Pojďte si vybrat.